Wij vinden de mening en ervaring van onze cliënten heel belangrijk. Daarom hebben we een cliëntenraad binnen onze organisatie met wettelijke bevoegdheden. De cliëntenraad bestaat uit maatschappelijk betrokkenen en ex-cliënten/ervaringsdeskundigen die meedenken en meepraten over de kwaliteit en de verbetering van onze dienstverlening.
Wat we doen
• Oog en oor hebben voor wat er leeft onder cliënten;
• Meepraten over huidig en nieuw te ontwikkelen beleid;
• Gevraagd en ongevraagd advies geven aan de directie;
• Zorgen dat problemen van cliënten serieus genomen worden;
• Bevorderen dat er werk gemaakt wordt van verbeteringen.
En wat we niet doen
• De belangen van één cliënt behartigen, want dat doet de vertrouwenspersoon jeugdzorg.
• Klachten van cliënten in behandeling nemen, want daarvoor is er de klachtencommissie.
Welkom!
Om goed op te kunnen komen voor hun belangen, willen we graag weten wat er leeft en speelt onder de cliënten. Cliënten -jong en oud- zijn daarom altijd welkom om contact te zoeken met de cliëntenraad en onderwerpen in te brengen.
Lid worden van de Cliëntenraad
Wij zijn doorlopend op zoek naar nieuwe leden voor onze raad. Om ons goed te kunnen verplaatsen in de cliënten hebben wij in onze raad meerdere personen (ervaringsdeskundigen) die zelf ook ooit te maken hebben gehad met jeugdhulp of met bedreiging van de huiselijke veiligheid. Daarnaast bestaat onze raad uit leden die op een andere manier betrokkenheid hebben met onze sector.
Heb jij ervaring met jeugdhulp of een onveilige thuissituatie en wil jij jouw opgedane kennis inzetten voor anderen die deze hulp nodig hebben? Of ben je maatschappelijk betrokken bij onze sector? Meld je dan aan om lid te worden van onze cliëntenraad.
Bekijk voor meer informatie de vacature cliëntenraadslid.
Contact opnemen
Neem contact op via email clientenraad@jbnoord.nl of dien een terugbelverzoek in.
Reglement Cliëntenraad